Monday, January 2, 2012

HAPPY NEW YEAR 2012


Assalamualaikum buat semua.... Dah agak lama (????) aku x on line dan tak submitt entry kat blog aku.... nak kata busy memang quite hectic this week sebab tutup tahun dengan kena attend taklimat PRU 13 dengan buka sekolah..... keje cukup banyak yang aku tak setelkan ... bersusun kat atas meja semua fail ... tu belum lagi nak issue surat pertukaran guru yang menyebabkan aku kena kejar ngan NUTP lagi .....perghh.....

Tahun ni 2012 ni aku mulakan kerja giler yang tak penah aku buat sepanjang idup aku celebrate new year eve kat Dataran Pahlawan Melaka...... ha3. Ari tu adik aku cabar ajak pi celebrate kat Dataran Merdeka, dia kata "Ada bran...." Pergh jawapan aku tetap sempoi..... aku x suker tempat yang havoc sebab aku mmang dari kcik tak suker tempat yang bsing2. Aku cepat rimas.... member dulu ajak fly maser kat hostel ajak tengok Battle of The Band pun aku tak teruja. Padahal ramai member fly hujung miggu nak tengok Ella and The Boys, Wings and Search.... Aku tetap samer, layan tido kat hostel dan lepak kat dalam computer lab layan buat kerja2 Redaksi (perghh jiwang gak aku dulu ya.....).

Tapi saper sangker this year aku bley plak pi celebrate tengah orang ramai, fireworks yang dilepaskan dari atas Menara Taming Sari dan bunyi hon kereta selepas count down 2012. Nanti aku cuba upload suasana uptown Jalan Pahlawan . Hmmm.... yang besh sangat aku dapat beli one more gadget.... Air Asia kat Up Town Melaka. (Benda yang aku x reti dulu tapi ada orang introduced aku ngan Up Town Danau Kota).

Nanti aku uploadkan catatan perjalanan aku kat Melaka Bandaraya Bersejarah..... hmmm naper ntah aku suker sangat pi Melaka..... most probably aku dibesarkan di Melaka and during my school days.... still remember my sweet mewmory, aku kumpul duit sehingga dapat RM 25 maser darjah 6. Aku outing dengan sorang member tapi aku dah luper saper dia.... jalan kat A Famosa, Bangunan Merah dan keliling jalan yang sekarang dah jadi Jonker Walks..... hmmmm..... besh sangatttt.....

Aku pi makan Mee Banjir yang sedap sangat sebab telur mater kerbau atas mee..... hmm... tu kenangan maser kecik2 dan yang pasti saper yang associated aku maser tu aku tak bley recall sebab aku raser dia bukannya besh frenz aku ..... sebab aku dari dulu x der besh frenz.... lonely person..... dan rasernya sampai sekarang..... He3..... naper yer.....

Yang pasti, citer2 nak pi makan Asam Pedas kat Taman Laksamana tak tercapai. Jalan jam teruk dan aku raser kalau kloa belum tentu bley sampai. Aku dapat memerhatikan keadaan jalan yang still congested melalui tingkap Hotel Seri Costa dengan berboxer tanpa dapat meneruskan cita2 nak makan asam pedas Melaka ..... hmmmm tak per, Melaka I will come one day and I would like to walk along Jonker Walks sambil mengutip memori maser Darjah 6, mana tau aku bley hengat saper yang kawankan aku maser tu .....


No comments:

Post a Comment