Monday, January 2, 2012

2012 RESOLUTION - 1st part

Tajuk punya ler gempak dicampur dengan gambor yang aku download kat internet. Bukan aper, sajer nak motivate diri sendiri bersempena kedatangan tahun 2012 dan ini bermakna umur aku makin bertambah ..... hmmmm silap tu..... umur yang dipinjamkan oleh Allah dan semakin singkat. Pergh.... katakanlah Allah kasi pinjam umur kat aku 63 tahun (ikut umur Nabi Muhammad saw) ...... alamak tinggal lagi brapa tahun nak buat amal ni ...... Dah ler buat jahat punya ler banyak..... tu pun kalau 63, pulun nya tahun ni ..... ngee...... tinggal brapa bulan lagi ..... Ya Allah, Kau panjangkan lah usia aku untuk berbakti kepada Mu....

Hmmm..... kalau bercakap pasal resolution @ azam..... rasanya every year aku pasang azam tapi tak pernah tercapai pun. Kekadang malu gak ngan diri sendiri, pandai cakap tapi tak reti nak kotakan..... Sebelum saya meneruskan hujah2, izinkan saya untuk menghuraikan (pergh cam berdebate plak .... raser cam Form 5 dulu masuk bahas inter house .....) Mari kita lihat semula azam aku bagi Tahun 2011 :

1. Cat depan umah sebab dah berkulat - oppss belum lagi sb orang umah x nak sponsor cat.
2. Rumah retak dan perlu baiki longkang - ini dah tercapai .... kang aku citer tentang kosnya.
3. Bersihkan pokok kat belakang dapur - ok dah lama setel
4. Selamatkan kerusi sofa - tercapai......
5. Beli TV - ooooo ini lagi3 ler tercapai. Guna duit TnT kongsi ngan orang umah.
6. Grad dan sambung belajo ... (Grad ok tapi sambung belajo?????) - PEMALAS!!!!!

Kira ok gak aku ni, daripada 6 aku dapat capai 4.5 = 75% = 0.75 .... ini bley dianggap lulus....


No comments:

Post a Comment