Friday, January 6, 2012

Pusat Servis Perodua vs Pusat Servis Toyota...


Akhirnya tibalah maser untuk menyervis dua buah kuda tunggangan aku. Semalam bawa Viva ke Pusat Servis Perodua Sungai Dua untuk servis Viva bagi bacaan 100 000. Hmmm.... ada orang bagitau kalau dah 100 000, tak yah lagi pergi ke Pusat Servis sebab harganya mahal. Ntah ler, sejak aku ada keta, apa pun aku akan pergi ke pusat servis manufacturer sebab aku nak kereta itu terjaga dengan baik. Anyway, Pusat Servis Perodua Sungai Dua still the best comparing ngan Pusat Servis Perodua kat Sungai Choh. Puas hati layanan daripada mula parkir kereta sehingga keluar dari pusat Servis Perodua tersebut. Layanan staff yang baik dan kawasan persekitaran yang kondusif fore dan bersih.

Pagi ni, hari Sabtu aku bawa kereta Vios aku ke Pusat Servis Toyota kat Selayang. Waktu appointment 11.30 dan habeh check in; pukul 12.00 sharp dock ditutup sebab mekanik kena berehat. Ok. Jam 1.15 mereka start balik. Yang pening, tadi staff tu bagitau kereta akan siap before 2 pm. Perg.... jam 1.55 baru kereta aku masuk dock. Letihnya menunggu. Perut dah ler lapo. Tapi seb baik depa sediakan hot drinks ngan biskut. Tapi yang peliknya, naper pukul 2,00 semua staff mekanik mereka lepak kat customer lounge sambil tengok citer Hindustan..... Ok.... aku assuming yang keter dah habih atau waktu keje mereka dah habih.....

Ok ler, janji tempat menunggu sejuk dan kereta diservis ngan baik.....

Semalam servis VIVA RM 380.00 dan hari ni tak tak tau berapa plak untuk Vios???? Tadi dia estimated around RM 300. Pergh.... habeh duit bonus....

No comments:

Post a Comment