Saturday, January 14, 2012

Aper nak makan malam ni???

 Sepanjang idup aku, aku dah makan banyak benda sampai dah tak berapa nak lalu. Macam malam tadi, ajak orang umah cari makan pukul 11.00 malam. Dah naik keta tapi kami tak tau nak makan aper. Rasernyer duit minyak meronda pi cari restoran dah bley beli Milo ais secawan. Pergi saner penuh, pergi sini penuh, sumanya orang tgh tengok bola sepak; ntah maner lawan maner. Aku tak brapa minat tengok bola sejak dulu. Kalu tengok volley ball, basket ball ngan tennis ok ler jugak. Last sekali kami pi makan kat kedai Orang Petani kat Bukit Sentosa. Makan roti canai ngan bihun celup. Servis cukup mantap ....LEMBAB nak mampus. Seb bek orang umah aku pujuk suruh stay, kalu ikut aku lamer dah aku blah. Depa ni kena belajo ngan mamak ler camner servis customer.

Dua hari lepas pun tak tau nak makan aper sebelah malam. Las sekali ajak orang umah naik Viva pi Rawang. Orang umah tanya nak pergi maner. Jom pi makan satey ngan chicken chop kat kedai Ayen (oppss.... malam tu ke dia accident sb aku asyik sebut namer dier). Sampai kat saner ingat nak makan spagheti, rupanya depa hanya jual steak jer. Jadi mintak chicken steak dan 20 satey. Pergh.... nafsu kuda.... Last2, makan satey 4 cucuk, laen bungkus dan makan chicken steak terkial2. Lepas tu nak muntah. Hmm... baru aku ingat pesan adik aku, kalu makan western, jangan minum air susu. Aku minta air Horlick, likat plak tu. Patut ler raser loya nak muntah. Next time minta air yang masam untuk cutting western.Ok, lepas ni akan ingat pesan dia sampai bebiler. Malam tu bawa balik satey dan singgah umah abah.




Hmmm.... apa kata malam ni kita pergi makan kat warung ni. Aku tak pernah raser makan ayam percit dan ikan percit. Camner le agaknya raser makanan ni. Adakah rasanyer berdecit-decit macam tikus memakan sampah...???? Apa pun tunggu, ulasan kami apabila berjaya merasai keenakan Ayam Percit dan Ikan Percit Bukit Sentosa.... Ha3.....

No comments:

Post a Comment