Saturday, January 14, 2012

Apala punyer soalan???

Jemput makan semua nasi ambeng ni....
Ufff.... petang semalam ada ler segerombolan memakcik datang bertandang ke rumah aku. Oleh kerana aku hanya berboxer, tak ler menjenguk saper yang datang. Aku suh orang umah jer yang kloa. Cam besa, aku akan belari-lari anak ke atas umah menyorokkan diri ala2 anak dara sunti yang malu ada anak teruna datang... ahak3.

Tak lama kendian orang umah masuk. Seb bek mereka tak masuk ke dalam rumah. Bukan aper, aku tak kesah orang datang umah tapi kang malas nak dgr depa akan tanya soklan yang akan menyebabkan orang umah aku sentap dan tak lalu makan sepanjang ari. Tau aper risiko kalu dia x lalu makan, aku pun terbabit ler jgak x boley makan. (Lain ler kucing abang aku yang gambo atas, stiap kali aku datang umah abang long aku, kucing tu asyik makan, makan, makan dan makan - makan ikan tongkol rebus turrr + Friskies ; tak hengat punyer kucin)

Pehal tanya aku?
Ala jemput datang kenduri kawen 4 Februari 2012.
Siapa?
Ala mak cik yang dulu sound direct kiter tak reti campur masyarakat tu...
Ait, ari tu kan dia dah jemput. Rasernya dalam dua tahun ni kat 4 kali anak dia kawen.
Emmm.... orang ader anak 16 orang, per nak buat...
Ari tu bukannya kiter tak nak datang majlis anak dia, kan kiter kena balik kg nak ziarah mak...
Orang ader mulut bang, biar ler dia nak cakap. 4 hb ni pun kita kena balik nengok mak...
Pergh, mesti dia sahkan lagi kita memang jenis tak campur masyarakat....

Bang...
Hmmmm....
Lepas dia jemput kiter dia pi umah budak Perodua sebelah. Jemput isteri budak tu.
Jadi...
Mak cik tu tanya dok sorang ke?
Hmmm...
Tak dengan suami saya, dia pergi kerja.
Mak cik tu pesan, ajak ler suami sekali.
Insya Allah budak tu jawab...
Abg nak tau mak cik tu bley tanya satu soklan kat budak pompuan tu, kamu ngan suami kamu tu dah kawen ker???
Ye lah mak cik, dah tu suami sayer....

Amekaw...., tu ler asyik nak berckp sajer tak nak pikir. Kan dah kena. Apalah punyer soklan; bagi soklan tanggung, amek dapat jawapan smash. Camner orang nak pi majlis umah ko kalu baru kenal ko dah bagi soklan yang menyakitkan hati org!!!!

No comments:

Post a Comment