Monday, January 2, 2012

Discussion Group .....


Hari ini ada banyak kerja nak buat, tapi aku dah kenselkan semuanya. Ingat nak nak pi teman orang umah ke Shah Alam tapi kensel. Ingat nat pi betulkan Video Kamera kat The Curve, kensel gak sebab aku dah janji ngan adik aku nak tolong dia study paper management. Next Thursday dia punyer first paper kertas OM. Aku ni teruja sangat kalau orang ajak buat discussion group sebab ntah naper kalau nak exam dari degree sampai buat MA, aku akan organize group discussion biler nak exam next week. Ader sekali tu kelas discussion group aku menjangkau berbelas orang yang attend. Aku ngajor ngalahkan lecturer dan alhamdulillah ramai yang bangga sebab beberapa questions yang aku target kloa. Cam besa, aku punya prinsip, discuss according target question akan lebih mantap.

So, biler adik aku minta tolong next Monday nak ajak discuss, aku on je. Aku raser cam target beberapa soklan yang aku raser cam nak kloa jer according dia punya on line. Pergh... nak ajak discuss ala2 cam aku degree dulu. Ceh, cam nak discuss kat bilik mesyuarat dua kat opis, aku nak bentang ala2 cam kat FSPPP dulu. Guna mind mapping.... tapi betul kata prinsip aku sendiri; tak semua yang kita nak kita akan dapat, kalau daat suma sure tak thrill.

Dah dua hari aku call dia x angkat. SMS tak balas. Last dia cakap nak pi tengok orang meninggal lepas tu senyap. Jadi ke tak jadi. Kang kalau aku pi Shah Alam @ The Curve, kang dia minta SOS plak. So aku lepak kat umah je, nak layan TV malas asyik citer ulangan je jadi aku layan FB. Hantar mesej kat FB dia pun tak respon.... hmmm....

Aku bersangka bek biler dia tak respon dan tak hantar SOS.....
1. HP hilang...
2. Credit abeh...
3. pi kenduri kat Ipoh lepas tu saket prot....
4. dia dah ready sdiri dan x perlu discussion group...
5. tgh bersdey atas pemergian PT sekolah (yang aku gak rasa bersalah kat arwah...)
6. dia dah ader group study ngan member sekuliah dier...
7. dia tgh hang out dgn "member" dier...
8. dia tgh discuz dgn aweks dier....
9 dia tertido...
10. kat opis buat kerja sebab dia nak cuti panjang next week...

Ok ler, yang penting aku buat ni pasal ingat pesanan dia, kalu dia sambung blajo, kalu dia malas dia suh aku guide dia, suh marah dia kalau dia x fokus dan bantu dia. Oleh krn aku dah stuju, aku jalankan responsibilities tu cam maner aku tlg member aku sorang lagi yang study kat UTM..... hmmmm...... Rupanya boring gak idup tunggu panggilan tel atau SMS daripada member..... patut ler dia marah sgt biler kawan dia tak reply tapi aku gelakkan dia..... ha3 amek kaw.




No comments:

Post a Comment