Thursday, October 6, 2011

BALIK SELANGOR

Ok, hari ni dah boleh tinggalkan hotel ini setelah
4
hari bersidai kat sini. Letih gak duduk kat sini dengan stress membaca alasan guru-guru yang nak berpindah. Macam-macam alasan dan macam-macam ugutan. Kalau ikutkan hati, memang semua guru yang mohon pindah nak diluluskan dan semua yang mohon masuk nak diterima masuk.

Tapi ....
Daerah aku skrg dah lebih 12 orang cikgu. Kang lebih, 2012 nanti kena buat redeployment lah plak. Yang bengang, tak der satu pun guru opsyen BM, Geog, Sejarah dan ERT yang memohon masuk ke daerah aku. Betol kata orang, kalau dibuat perumpamaan, kalau kita bawa semua guru yang ingin bertukar dan penempatan baru naik katerbang, campak dari atas katerbang; opsyen BM, Geografi, Sejarah dan ERT baru jenguk muka kat pintu dah hilang.

Tapi Kalau opsyen Sains (Fizik, Kimia dan Biologi) dan Matematik, campak ke bawah; dah tertiarap di tanah pun masih tak ada orang yang sanggup nak ambik. Emmm.... pengajarannya, saper yang ada anak, adik, cucu, bakal istri, bakal tunang ke atau sesaper ler, ambik le opsyen yang boleh dipasarkan di sekolah-sekolah.

Kalau tak silap aku, anak mantan timbalan aku; keluaran IPGM - TESL dah dekat 6 bulan masih belum dapat sekolah lagi.

Ok, boss dah nak buat penutupan so kena chow dulu. Petang ni nak balik dan terus dengar Pembentangan Budget for 2012.

No comments:

Post a Comment