Sunday, October 23, 2011

Antara Customer & Neighbour...


Malam ini aku geram sebenarnya... Entahle....Kekadang tak paham naper orang boleh berjanji dan tak mudah nak menepati janjinya...

Citernye cukup mudah. Petang tadi aku tergerak nak menelefon sorang Pak Haji yang pandai mengurut. Hati memang berhajat nak mengurut dah lamer sebab sejak dua tiga menjak ni penyakit lamer datang balik. Stiap kali menaip, kalu lamer jer, bahagian belakang ba
hagian kanan akan berasa tersangatlah pijarnya. Kalau kater tukang urut kat Kuala Kangsar, kalu cengitu, ada urat belikat yang tersimpul. Jadi... aku pun menelefon lah Pak Aji tu untuk membuat appointment; Dengan kondipennya, dia mintak aku datang lepas Isya'. Set.... malam ni bley kloa sebab nak pi cari Ah Chin nak bayo utang dia. Siapa Ah Chin .... next post aku citer pasal dier...

Lepas Isya', aku pecut ke rumah tempat dia membuka pusat urutnya (selang 9 buah rumah). Sambil lalu depan umah dia, aku ternampak Pak Aji tu tengah bersembang dengan jirannya (agaknya sebab sambil berdiri kat pagar rumah). Setibanya di rumah tempat dia mengurut orang, aku call dengan harapan dia benti bersembang. Dia cakap tunggu kat situ, nanti dia datang. Aku pun menunggu dengan penuh kesabaran dan kelaparan (sebab x makan lagi - orang kata nak mengurut x bley makan; nanti saket prut). Dari 8.30 pm ke 8.50 pm; Pak Aji masih belum datang. Start enjin, pusing; lalu depan umah dia. Pak Aji maseh sembang ngan jirannya.

Stop balik kat "rumah urut" dia dan call. Emmm.... kejap ya... saya baru balik dan ada kerja hal, kejap lagi saya datang. Pergh ....BARU BALIK?????

9.15 pm .... aku pusing sekali lagi dan klihatan Pak Aji tengah bersembang dan bersembang dan bersembang dangan "JIRANNYA". Aku call dan dia jawab dengan selamba, ok jap lagi saya sampai.

9.30 pm ... aku amek keputusan pusing kat taman tu dan lalu kat depan umah dia sebanyak 5 kali. He is still chatting with his neighbour..... PERGH!!!! Ini sudah lebih....

Hello Pak Aji .... Pak Aji kat maner....
Saya baru shj habis buat kerja, saya datang sekarang (dan daripada hujung talian telefon aku dengar suara dia minta diri daripada jirannya)
Ok, saya datang ni....(sambil terdengar suara dia berjalan)

Emmmm.... Pak Aji, minta maaf le, saya dah nak balik. Saya dah lama tunggu ...
Eh ya ke, saya minta maaf. Malam ni pulak ada kerja (tuttt) - aku tutup telefon sb x nak dia tanggung dosa menipu aku ) - emmm buat kerja kunun, baru balik kunun padahal tangkap borak ngan jiran .......

No comments:

Post a Comment