Monday, December 17, 2012

Souvenir daripada rakan

Almost 3 months aku tak jumpa member satu kelas maser buat master so last Saturday aku jumpa dia kat Shah Alam. Actually kami pi makan kat Seksyen 7 ajer. Just makan maggi goreng sambil borak tentang pengalaman dia jadi lecturer sambilan kat MARA. Kesian kat dia, setelah umur dah melebihi 34 tahun, dia still masih belum ada kerja tetap. Daripada satu tempat ke satu organisasi dia bekerja.

Dia sedih sangat sebab still belum dapat kerja tetap lagi. Katanya, member baik ajak dia pi Europe untuk kerja kat sana tapi ayah dia tak bagi plak sebab tak sampai hati nak berpisah dengan anak bongsu dia. So aku dengan semangat ala-ala kaunselor nasihatkan dia supaya banyak bersabar...

Korang tau aper dia sekolahkan aku lepas....

Cikgu, cakap memang ler senang. Banyak bersabar. Banyak berusaha. Cikgu lepas sekolah terus sambung belajar dan akhirnya jadi guru. Cikgu tak pernahkan raser camner jadi orang yang terpaksa panjat pejabat nak mohon kerja. Tak tau perasaan asyik kena interview dan terpaksa banyak kali jual kehebatan diri supaya orang sanggup ambil kita bekerja......Siksa dan deritanya hanya orang yang menanggung tahu...

Aku : Gulpppp....
(Hmmmm.....tapi rasanyer aku pun banyak kali gak pi interview....anayway mungkin tak sebanyak dia kot)

Right after couple hours.....kami pun balik. Before balik, dia bagi souvenir CD lagu2 lamer....bley plak dia bagitau CD ni khas cikgu bagi mengenang zaman retro cikgu...pergh....terasa tua ler plak???? 

No comments:

Post a Comment