Sunday, November 27, 2011

Boleh plak....????

Malam tadi selepas menghantar adik balik ke rumahnya, aku ingat nak pergi ke Rawang sebab tak tau nak buat apa. Pergh..... jalan jam teruk kat Batang Kali dan aku ambil keputusan berpusing dan menuju balik ke rumah. Hujan turun renyai-renyai dan aku tak tau nak buat apa malam ni. Orang rumah ada di kampung. Hmmm...... baik aku pergi ke Tesco mencari tong sampah....Kena beli tong sampah bari sebab tong sampah aku dah kena curi dengan orang bengong mana...

Sampai sahaja di Rasa, azan Isya' berbunyi jadi aku mengambil keputusan untuk solat Isya' di Masjid Bukit Sentosa. Pecut punya laju kerana takut terlepas Isya'. Sesampai sahaja je di masjid, orang belum solat kerana ceramah Maal Hijrah sedang berlangsung. Jam menunjukkan pukul 8.45 malam. Malas pulak nak masuk dan amek keputusan dengar ceramah dalam kereta jer. Orang rumah call tanya kat mana dan dengan bangga bagitau tengah dengar ceramah. Abeh sembang pukul 9.00 malam dan ceramah masih berlangsung. Di luar hujan turun renyai-renyai dan udara dalam kereta amat sejuk. Aku menyandar dengan tenang sambil menghayati ceramah dan.....

Kenapa tiba-tiba masjid ni sunyi.....

Pergh.... aku boleh plak tertido dalam kereta kat parkir masjid. Parkir dah kosong, Jemaah dah semua balik dan bley plak aku tak dengar mereka solat Isya'. Yang tinggal beberapa AJK masjid kot yang sedang menutup lampu masjid. Dan yang paling cantik plak aku rupanya parkir kereta dan tido di sebelah kereta jenazah.... mak aiii...

PA LAGI CABUT ........ MALU + TAKUTTTTT.....

No comments:

Post a Comment