Wednesday, September 2, 2009

Solat Tarawikh - Bab 5

Malam ni solat Tarawikh tersangatlah bestnya... bukan kerana dari 20 jadi lapan tapi ada beberapa elemen yang aku suka :

1. imam hafiz tu baca tenang je. Sore dia jelas dan gerakan rukun fi'li dia slow and steady,

2. sore bebudak bising dah takde. Agaknya pergi main mercun kot sebab beberapa kali bunyi mercun meletop macam nak putus tangkai jantung,

3. suara bilal sambut setiap perkataan Allahuakbar macam best je, rasa macam kat Makkah dan Madinah (ya ke, aku mana pernah pergi sana, tengok kat Astro Oasis je adale.) Ini kalau Lotfie (Na5wa) baca mesti dia gelak pasai dia memang lama study kat sana. Ok kot imagine tengah solat kat sana.

4. tazkirah hari ni best. Tak sangka betoi member baik aku yang sampaikan. Baik btoi dia; tak pernah bagitau dia seorang pendakwah saudara baru. Rupa-rupanya orang hebat memang bgitu, tak mahu membesarkan diri. Best dengar crita dia. Walaupun bagi masa setengah jam tapi makmun suruh sambung lagi. Dia beri ceramah biasa je tapi sinikal, suma jemaah kena. Benda kecil yang selama ni kita buat dan tak buat tapi rupanya besar impaknya dalam perkembangan dakwah Islamiyah.

5. Ari ni buat 8 rakaat tapi balik pukul 10.45pm. Seronok tengok jemaah kloa dengan senyum-senyum sebab kena basuh dengan tazkirah tadi ... he...he...he termasuklah aku.

p/s Kan aku cakap, kalau pilih orang sekitar masjid beri ceramah lagi bagus. Daripada panggil orang dari negeri lain tapi bila sampai masa; asyik di luar kawasan je.

No comments:

Post a Comment