Sunday, September 13, 2009

Pasar Raya TF

Pagi ni, lepas Subuh, aku cuba menidurkan mata. Aku berhajat tak nak buat dosa dengan menonton tv. Hasrat aku tercapai apabila aku terjaga daripada tido pukul 10.30 am. Orang umah bengan sebab aku janji dengan dia nak pi Tanjung Malim pukul 8.00; nak buat macam mana, mata dah melekat.

Lepas Zuhur, pi gak aku ke Tanjung Malim. Sebenonya nak pi cari adaptor lap top orang umah. Sampai kat BHL (budak UPSI ) tahule kedai komputer ni, aku minta dia check lap top aku sebab sejak beli, kloa menatang 'power surge on hub'. Lepas dia cuba detect, (dengan muka tak ikhlas nak membantu), jawapan dia senang, kena format. Nasib baik bolan pose mengajo aku tak melaser orang.

Napa nak kena format plak?

Ini semua salah encik, install software yang bukan2. (Ini yang temperature go up ni) Anti btol aku pada orang yang cakap ikut sedap mulut; senang, jungkit bibir bawah, katup bibir atas, ikut suka hati ayah dia bila nak bercakap.

"Kan tadi saya cakap, benda ni jadi masa hari pertama saya ambil komputer ni daripada kedai korang. Korang yang salah install software ke? Budak Sri Lanka tu buat ari tu kata ok, saya balik umah jadi balik"

Ooo, kena format.

Brapa hari?

Dalam 4 atau 4 hari. Muka releks je tanpa memberi perhatian penuh pada customer. Cis geram aku dibuatnyer. Padahal lap top aku ada lambang VIP, anytime ada masalah, tuan akan kami layan sebaik mungkin, podacit janji masa aku apply membership kat kedai dia sambil menghulur RM 300 untuk setahun.

Argh.... balik lagi bagus.

Dah settel problem lap top orang umah, dia ajak aku pi TF. Orang kata kedai termurah di dunia, kata orang le. Mungkin gak sebab aku tengok punyaler ramai, barang2 bertabur tak sempat staf dia kemas. Nak tau maju atau tak sesebuah kedai senang je...

Apa klunyer...

Senang je, tengok muka cashier. Kalau masam mencuka, bibir terjuih, sesekali pandang jam sambil tengok barisan customer; maka kedai tu maju le sebab cashier dah letih tak sempat nak bergosip atau mengulor. Berdasarkan bibir cashier yang tunjuk barang dan plastik dengan hanya menggunakan bibir, aku mengesahkan bahawa Pasar Raya TF ni memang ramai pelanggannya terutama budak UPSI yang kelihatan mengusung makanan dalam tin seperti sadin...

Misi aku selesai apabila orang umah aku plak terjuih sebab dengan 3 plastik, duit dia terbang RM 120.

Aku ???

Sure le cabut lari masa pengiraan sedang berjalan sebab aku tak de duit nak bayor. He... he... he.. takpe, orang umah aku kaya.... Sapa yang nak ngabihkan duit dia kalau tak aku, suami terhensem di dunia...

No comments:

Post a Comment