Friday, September 11, 2009

BEST STAFF FOR JULY - AUGUST 2009

Petang tadi aku mengamuk buat kesekian kalinya. Mana taknya, mesin fotostat buat hal lagi. Jenis je Konica Minolta tapi member aku cakap macam kepala hotak. Mesin tu rosak start 1 September 2009, buat report, 10 hb baru depa datang. Tak boleh buat, 11 baru fixed machine. Ok apabila aku sign, dia balik, kami pi solat Jumaat, balik nak fotostat, dah rosak balik. Ikutkan hati, aku nak tolak je mesin tu dari tingkat 1 ke bawah, baru padan muka aku kena ganti RM 30k...

Nak tak nak, kena pi main opis. 1.5 km dari tempat aku kerja cuma nak pi fotostat. Dah le susah nak cari parking, kena plak tunggu orang nak fotostat. Sambil buat kerja, ternampak member aku, PRO aka... GRO (aku yang panggil dia)...

Aku tanya pasai kelulusan aku nak masuk sekolah hantar questionnaires; selamba je dia jawab tak tau. Tak pernah nampak pun. Kendian aku tanya Timbalan, dia kata macam pernah nampak surat permohonan tu tapi kat mana ???? Tanya staf yang rekod masuk surat; abang tak pastile...

Argh... padanle 2 minggu tunggu surat tak clear..... arghhhhhhh...

Nak marah pun tak tau nak marah... nak gelak pun dah tak boleh sebab jawapannya mudah, bleh tak ko buat surat itu semula...

Dalam pada tengah marah bercampur geram... tiba-tiba aku terpandang sesuatu kat dinding ruang menunggu yang tak pernah aku ambil port sangat ...

Ehhh.... muka aku. Pekerja terbaik bagi bulan Julai - Ogos 2009.....
Mak ai.... trus tergelak ; hilang geram dan tersipu-sipu tapir sebab besarnya gambar aku.
Syahdunya bulan pose yang penuh rahmat, orang mengiktiraf kerja aku.

Alhamdulillah... hilang geram...

Buat surat tadi 10 kali lagi pun takpe.... Heeee...hee..... Nanti aku pi posing kat depan gambar aku le...

No comments:

Post a Comment