Friday, January 29, 2010

Budak Tak Baligh

Keh... keh... kiok. Tiba-tiba my ex-class mate hantar gambo ni kat aku. Mak ai rasa macam nak nangis sebab dulu aku mana ada duit nak beli gambar. Ayah mesti tak layan dan aku tak tau kepentingan membeli gambar masa kat sekolah. Ni gambar masa kami tahun lima 1981.

Ingat, kalau anak korang dah bergambar kat sekolah dan dia merengek nak beli, korang belikan le. Gambar yang korang ingat tak berguna akan menjadi sweet memory oooo. Padahal gambar tu regenya 60 sen je.
Depan : Cikgu Y, Pn. Khatijah Long, En. X, GB yang garang Allahyarham Kamaruddin, Hj. Z, Cik Yap (guru kelas aku - pun garang. Satu salah matematik, satu buku kena koyak) dan Pn. Katemi Jemangin - cikgu sejarah yang suaranya macam halilintar - korang tau dia ni mak saper; mak Minarwan Nawawi - pemain hoki yang masuk sehati berdansa yang masuk iklan gigi palsu).

Pompuan : __, Norhaidah Rais (dia nyanyi lagu Hettyn Koes Endang masa concert year six), __, Patricia Audrey Low (bapak dia meninggal masa kami tahun 5 - dia nangis depan aku teresak-esak sebab dia cuma dapat 4A 1 B masa penilaian darjah lima), __, ___, __ binti Johari (pergh; nama bapak dia aku ingat plak), __, Elizabeth Cheah (dia budak pandai tapi selalu tolong aku), Nurul Hafizah (aku suka tengok tocang dier, macam baby doll, rumah dia dua tingkat), __, Maizura (anak cikgu, selalu dapt no 1, budak ramai minat kat dia, termasuk aku. Tapi bila budak giatkan aku dengan dier, aku nangis, bodo le aku ni. Bapak dier Kapten kot), __, __, __.

Jantan : Shahrudin (Shah black - dia satu sek ngan aku kat Smban. La ni dia lecturer kat Fak Pend. UiTM Shah Alam), Tajudin (dapat 5A - mana ntah dia pegi, kata dulu dia study kai UIA), __, __, Ramdzan (dia duduk kat depan umah aku skrang, tak sangka plak aku ngan dia pernah satu sek dulu. Tak salah aku dia datang jap je), __, Patrick Lim (pandai gak budak Cina dan dia suka bertugas dgn aku prefect, sebab tu aku masa kecik dipangey apek), __, Hishamuddin (boring, asyik dia dapat no 1, bapak dia dresser, the only one yang dapat MRSM, kami masa tahun lima pelik sebab dia masa darjah 4 dah ada misai dan berbulu, dia ni baligh awal kot, dia kata dia ada rahsia nak cita kat aku tapi sampai skrg tak cerita, dia head boy sek aku), Thiru (selalu menangis sebab orang suka main nama dia Tiru), Zakry Abadi (dia ni belagak ooo sebab umah dia ada mesin basuh, aku pun jakun masa tu sebab tak pernah tengok mesin basuh), nama dia luper tapi dier ni kawan baik aku, Cute boy (the most handsomest boy in the world - naper jorang suka panggil aku apek masa kecik ha?), __, Rashidi (pandai ngaji, no 1 dia, aku no 2 - dia pi SMAP LAbu dan pi UIA), __, __.

Bestnyer kalu dapat berkumpul dan borak dengan diaorang ...

No comments:

Post a Comment