Saturday, January 2, 2010

Azam Tahun Baru 2010

Soalan klishe yang orang akan tanya....Boring plak aku dengar. Kalau tak pun, mrk akan tanya Azam 2009 dah habis ke???

Kalau aku, ntah. 2009 ader ke berazam. Aku pun tak ingat. Tapi dah ada blog sendiri, baik aku tanam azam 2010. Mana tau, dengan tercatatnya azam kat blog ni akan menjadi motivasi....

Emmmmm apa ya azam tahun ni????

1. Aku mesti grad gak master aku by hook or by crook. Mesti 'lawan' supervisor, kalau tak bila aku nak grad. Aku dah tak sabar nak salam YDP Agong... Aku suka kat dia sebab dia muda, isteri Agong kali ini pakai tudung, dia nampak baik, jiwa muda sebab join pertandingan berkuda.

2. Aku kena pastikan tahun mak dengan ayah aku dapat pi haji. Tahun ni aku tak begitu provoke pi wpun mereka dapat panggilan dua hari sblum pergi. Kerja gila maser tu. Tapi kali ini aku rasa mak aku dah ready kot.

3. Aku nak pastikan aku berjaya menubuhkan pusat latihan yang aku idam-idamkan wpun aku tau orang sinis kat aku. Mana tak, aku buka pegawai latihan tapi gatal nak buat pusat latihan. Yang penting, aku ini buat sesuatu yang dapat meningkatkan keilmuan guru-guru di daerah ini.

4. Aku nak kurang bercakap, mengumpat orang, lawan cakap bos, melagakan orang, malas, suka tengok crita Indonesia masa kat pejabat pada sebelah petang, well managed kat dalam cubical, up to date semua kerja dan fail, dan dipandang orang sebagai orang yang matured dan educataed dan bukannya pak lawak kat opis. Nak cakap dengan kadar yang perlahan agar dihormati oleh orang lain.

5. Sementelah nyawa aku dah pendek lagi setahun, aku mesti berubah. Mesti rajin sembahyang pada awal waktu, jangan malas solat, rajin bangun solat tahjud (malu kat mak mentua, every nite dia akan bangun pukul 4 am tanpa ada culas sejak muda lagi), solat jemaah kat masjid dan kalau tak bleh, wajib jemaah dgn isteri. Tak mau buat banyak doser, takut mati nanti tak sempat ngucap.

6. Aku sentiasa berdoa agar tahun 2010 ini membawa khabar bahagia pada kami. Semoga dia akan hadir di rumah ini setelah 14 tahun rumah ini rindu akan tangisan insan yang bergelar ...

Ni anak saper??? Aku pinjam gamba nak ko jap...

No comments:

Post a Comment