Saturday, January 2, 2010

X DE BABY (Siri 1)



Petang semalam mem aku menangis sampai bengkak mata. Sian kat dier tapi aku buat macho tak layan dier. Dier nangis sambil solat sampai doa. Langsung tak nak jemaah Maghrib dengan aku. Ni sumer pasal gambar kat atas...

Biaserler, tahun 2010 ni, kami dah kawen kat 14 tahun tapi baby aku pi main kat syurga dengan baby lain tak reti-reti nak turun. Dia syok main kat syurga kot. Aku ni tak kesah sangat sebab dah lebih satu dekad. Masalah problemnyer, ada kutu mana kat surau tempat ayah aku jemaah sudah racun sama dia. Ader ke dia suruh ayah akur pi paksa kami pi jumpa dengan satu bomoh kat Pasir Panji kat Ipoh. Aku ni malas btol nak pi berubat, buka sombong tapi dah letih pi merata. Ayat sumanyer samer.

Yang peliknya kali ini, depa kata mungkin orang umah aku ader menyimpan syaitan atau pelesit kat dalam badan. Sebab tu baby kami tak nak turun-turun. Aku masa dengar tu diam je, malas nak dengar benda-benda yang menghiris perasaan. Orang yang lihat senang je cakap, orang yang menanggung ????

Aku ni kalu nak pilih orang mesti tak suka pilih orang yang mengubat orang yang ada unsur buz. Jadi bila ayah aku hulur kad perniagaan bomoh tu, aku dah sentap. Orang alim selalunya tak suka heboh ilmu, barulah serasi ubat. Apabila aku tengok tajuk kad tersebut ....

"Ghost Buster" pergh.... dia ialah sorang penangkap hantu. Macam seekers kot ... Langsung aku teringat satu cerita yang aku minat dulu ...

" Its something strange, in your neighbourhood, who do you wanna call

GHOST BUSTER !!!

Perghhhh... tu pasal aku tak nak pi sana.....

No comments:

Post a Comment