Friday, January 29, 2010

Politik Pejabat

He.. he ... he... Hari ni aku tewas. Aku kalah dalam mainan politik pejabat dan aku disingkirkan dengan cara paling halus dan terhormat. Mereka berjaya menyingkirkan aku daripada organisasi dengan cara paling hebat. Percaturan yang cantik dan aku terperangkap antara bishop, queen, king dan pasti tidak lama lagi aku akan kena check mate.

Dulu masa kawan aku buat thesis master dia berkaitan politik di dalam organisasi, aku pelik. Ada ke??? Tapi apabila kena pada batang hidung, baru tau....Oh, inilah orang kata sebagai politik pejabat?

Mana bloh aku berada di dalam organisasi yang hebat itu tanpa sebarang post. Budak tadika kemas pun tau kalau sebelah cikgu dia ada seorang yang berdiri di tepi meja tanpa ada kerja. Mesti dia tanya, cikgu, tu saper?

Dia dulu cikgu kamu tapi sekarang cikgu dah ambil kerusi dia. Sekarang cikgu adalah cikgu kamu. Tak pe murid-murid, kita belajar macam biasa, biar bekas cikgu kamu berdiri diam-diam kat sebelah bekas meja dia dahulu.

Itu tamsilan je... macam aku. Mereka dah masukkan orang dalam post aku, lepas tu suruh aku pegang post aku. Funny... funny... funny; tak pernah dibuat orang. Kalau ikut hukum wasiat, wasiat terakhir akan menidakkan wasiat lama...

Jadi apa lagi .... chow le dari situ. Ko tak tau malu ke????

No comments:

Post a Comment