Monday, September 24, 2012

Congratulations on ur zuriat...


3 minggu lepas aku terkejut apabila terlihat permohonan salah seorang rakan kami memohon guru ganti. Mak ai..... rupanya dia dah sarat mengandung. Alhamdulillah awal bulan September 2012 dia dah selamat melahirkan seorang baby perempuan. Mesti suami dia gembira giler biler dapat baby ni....
Ni bukan baby dia tau...

Naper aku terkejut sebab orang lain pun mengandung dan beranak (opss....bersalin) gak..... tapi yang sepesel tentang kawan aku ni ialah dia dan suami dia lebih awal kawen daripada kami. Kalau kami pun dah hampir 16 tahun, maka dia lagilah lama. Alhamdulillah, berkat kesabaran mereka akhirnya mereka dapat juga zuriat sendiri. Ni yang buat kami teruja dan tahu bahawa Allah tidakk dan sama sekali tidak akan melupakan hamba-hamba-Nya.

Yang beshnyer, kata suaminya yang juga kawan aku dalam bola tampar suatu masa dulu, korang buat IVF atau IUI ker, atau makan ubat ker, atau urut ker....jawab suami dia yang mereka dah malas nak buat suma tu dan hanya berdoa dan ber&^%$ sahaja. He...he...he... tetiba sahaja wife dia mengandung....Beshnyer dengor. Mungkin berkat anak angkat perempuan yang dibelanya dengan penuh kasih sayang. Tu yang orang umah nak sangat amek anak angkat la plak.......(Aku cakap x yah pening2...sebab aku dah amek sorang kat opis dan tgh belajo....nanti habeh belajo bulan2 dia hantar duit kat kita ...ha2)

Anyway to Shahrin and Su.....congratulations and we always pray to Allah that your baby will bring cherish and joyful to your family....Jgn lupa next year fitrah dah bertambah sorang....

No comments:

Post a Comment