Monday, September 10, 2012

Bengang Day!

Semalam ialah hari yang paling bengang pada saya....Pagi-pagi lagi hati dah mendidih apabila mengenangkan sikap pegawai atasan saya. Mau tak tension dibuatnya... sepanjang minggu lepas saya kelam kabut dengan kerja tak berkesudahan; kemudian kena siapkan kertas kerja untuk sekolah pusat. Kena cari bahan, turun sekolah, lari buat kerja yang berlambak di atas meja dan ntah apa lagi. Belum lagi attend mesyuarat, dengar masalah cikgu dan berurusan dengan sistem atas talian yang macam sistem atas ampaian sahaja.

KIP yang saya lawati...
Dah ler kena pergi ke KIP untuk ambil gambar dalam KIP...ada plak cikgu yang simpan barang dia dalam rumah kosong dan kendian pi kunci rumah tu. Dah ler kelam kabut nak cari bahan, dia plak pi kunci kena balik. Tak per lah, siapkan lah jugak. Siap kena lari ke sekolah berhampiran berbincang dengan cikgu-cikgu sampai petang hmmm....

Hujung minggu baru nak berehat, boss tu suruh hantar gak kertas kerja dengan cepat. Saya bagitau on the way nak siap, kang siap kita hantar. Jap...jap...telefon..... amek ko...last-last saya tak angkat. Berbulu betul kalau berurusan dengan orang tak faham bahasa. Tapi tak sampai hati...hari Ahad lepas dalam pada sakit perut, bangkit pukul 2 pagi siapkan kerja sampai pukul 5.45 am (uhh...sanggup tak tidur malam). Siap jer terus e-mel.

Sampai jer opis, member call...saper nak kertas kerja. Kami nak secara excell....perghh...mana camner plak tukar.... Dia sound kami dah hantar secara emel right after balik meeting kat KPM.... Puas saya selongkar inbox...langsung x ader. Maka dia pun e mel ler tapak yang baru dan saya terpaksa taip balik. Hati dah panas tapi tahankan. Pukul 11 siap trus e mel.

Pukul 2.30 petang, baru jer letak punggung jer kat kerusi, telefon masuk marah-marah bagitau saya tak hantar apa-apa pun. Dia bagitau dia hantar satu Selangor except my district atas alasan saya seorang sahaja tak hantar. Saya bagitau saya dah emel tapi dia bagitau yang member saya di SB tak dapat....Hmmmm malang ler sebab dia bagitau saya yang member tak terima....

"Betulkah Y tak terima Pn?"
" Ya, dia yang bagitau saya yang awak tak hantar kertas kerja bersama gambar-gambar. Awak seorang sahaja engkar..."
" Oooo saya seorang sahaja yang engkar...Pn, kalau saya seorang sahaja yang tak hantar, kenapa Y pagi-pagi buta beritahu yang dia tak nak kertas kerja dengan gambar yang saya hantar sebab dia nak cara excell. Sekarang Pn kata dia bagitau saya tak hantar...Hmmm...lain kali call dia dulu untuk discuss cara nak gertak saya kan cerita dah tak sama....."
" Oh ya ka.....Nanti lah saya call dia...."
" Tak per Pn. ....nanti kalau dah sama cerita bagitau saya supaya senang saya hantar yang baru...."

Huh... sorang nak kertas kerja...sorang nak excell....Bikin panaz.....Lepas tu nak ugut-ugut cam kita budak darjah Tadika.... Awak dah lah ngantuk sebab tak tido, tambah lagi dia tak nak kerja yang kita dah buat kat seminggu. Lepas tu kelentong hidup-hidup orang plak.... memang ler menempah maut..... Hmmm m rasernya ni ler first time aku soung orang  atasan secara sinikal.... mati ler lepas ni kena black listed....he2....dah ler adik tempat saya discuss tentang masalah seminggu pi mesyuarat....hmmm dengan saper nak lepas perasaan ni......Tu yang balun main game tu....

No comments:

Post a Comment