Monday, January 14, 2013

Peperiksaan Akhir Semester

Sekarang tengah berlangsung exam final semester di kebanyakan IPTA. Kepada semua students, aku ingin ucapkan selamat berjuang. Sesekali teringin gak nak amek exam cam dulu. Berhempas pulas study and then masukkan kat dewan. Maser aku study, dewan popular ialah Dewan Raja Muda Musa kat Seksyen 7. Teringat lagi kenangan dipanggil masuk subjek demi subjek. 

Ini di Menara UiTM maser aku konvo untuk degree.

Nak ikutkan banyak dewan yang aku dah masuk untuk exam. Paling cikai pernah kami gunakan untuk exam ialah dewan makan sebab masa tu student dah terlalu ramai dan dewan tak cukup. Dengan panas sebab kipas tak cukup dan bau makanan ...pergh...

Paling besh...cita2 nak terima skrol daripada Sultan Terengganu tercapai.

Anyway, member2 tak suker dok sebelah aku maser exam sebab aku suker mintak kertas...depa kater aku suker psiko jorang...pe la orang nak jawab pun dengki. Sebenarnya tulisan aku besor2 sebab tu la aku suker banyak menulis dan satu lagi aku kan cekgu BM  jadi aku ni part goreng sure hangus punyer ha2. Sebab tu walaupun carry marks tinggi giler (among top ranking dalam kelas) tapi biler final mesti truk. Lecturer cakap aku suker merapu he3. Normally, aku akan jadi orang paling akhir kloa dan stiap kali habeh mesti ader lecturer yang kenal aku akan sound....
Bukti penat lelah setelah berpuluh kali ambil final kat UiTM.

"Sudah ler cekgu...banyak tulis kang letih plak kami nak periksa...."

Ha....ha...ha....beshnyer apabila korang satu2 nyer cekgu dalam fakulti. Mesti orang akan jadi terkenal. Bayangkan ler aku ni kan alumni terlama kat fakulti aku.... 13 sem (Diploma), 8 sem (Degree) dan 5 sem (Master). Bayangkan fakulti tu dah 3 kali bertukar nama fakulti aku still kat saner. Seb baek ari tu fakulti pangey buat PhD kat saner aku tak pi, kalau tak ....ha...ha...ha...boley jadi dean kat saner...
Favourite ayat maser exam : Maser tinggal lagi 15 minit...

Oh ya...buat maser ni adik aku pun tengah amek exam final kat UiTM. This semester dia amek 5 papers. Sekarang ni tengah strugle maut kot sebab aku sms banyak kali kat dier tanyer perkembangan revision camner, langsung  tak berbalas. Perghh..panaz btol aku tunggu reply text tak balas2...agaknyer concentrate giler kot kat mind mapping sampai tak terdengar bunyi text masuk. Hmmm cam dia sorang je exam.  Risau gak kalau otak dier jam. Aku nak gak bantu esp bagian case study sebab suker sgt jwb bagian tu maser study dulu. Pergh....kununnya nak jadi part time tutor...tapi org tak nak pertolongan, aku pun simpan ler hasrat aku ni. Yg penting dia boley study dan amek exam dengan baek dah kira orait. Aku pun malaz nak kacau dier...
Hadiah kepada yang dapat flying colors maser exam.

Pe pe pun, aku doakan adik aku dan semua students UiTM esp BAS FSPPP dapat jawab exam dengan baik dan dapat grab dean list. Untuk adik aku, oleh kerana mail box ko maybe dah penuh.....abang cuma nak ingatkan betting untuk ko still berjalan cam biasa....lulus semua paper RM 50 dan jika reach 3.0; plus RM 50.  Ha2 

Lepas exam dapat pi bercuti mesti besh giler....
 

No comments:

Post a Comment