Monday, October 1, 2012

Tanda Anxiety Disorder ker???



Kenapa ya…..aku sekarang ada satu perangai yang pelik….Aku concern sangat pada semua orang yang aku sayangi. Dulu apabila abah cerita, aku selalu tak amek port sangat…. Tapi sekarang apabila aku mengalaminya barulah aku tau bahawa inilah apa yang abah aku rasakan. Aku concern sangat pada keselamatan mereka, sakit pening mereka, kesusahan mereka dan ntah aper2. Korang ader raser cenggitu tak….

Dah selamat sampai ke tempat tujuan,,,,
Ader duit nak makan ker…..
Jumpa ke tempat yang nak ditujui ker….
Perut tu sihat lagi ker……
Besk ker tempat yang ko pergi ker…
Ok ker kereta yang kau bawa….
Boleh percaya ke pakwe baru kau tu…..

Kekadang aku tak faham dengan abang atau adik2 aku……kekadang siap pesan supaya suruh call atau text sms…haram dibuatnya walaupun harga call 30 saat tak sampai 30 sen dan text sms paling mahal pun setakat 10 sen jer…

Apa la salahnyer hantar mesej

“Abang, orang dah sampai pelantar minyak….”
“Bang, tempat ni besh dan semuanya dalam keadaan terkawal”
“Alhamdulillah kereta tak meragam kat tengah jalan…”
“ Kami otw balik,,,,bang tolong doa kami selamat di perjalanan”
“Bang, kitaorang dah sampai Kuantan dan dah check in kat hotel Vistana…”
“Ok bro duit yang ko bagi enough…thanks”
"Wow...besh giler Gambang Resort ni...."
“Oit, aku dah sampai Trengganu, tengah tunggu flait ke pelantar…”
“ Orait bang, exam tadi dpt jawab….lega “
“ Hmmm….aku balik lewat sket sebab pakwe aku ajak teman pergi National Library…”
“Yez… dah jumpa UitM sect 17…..so dah boley join kuliah….”

Sebenornye benda ni simple tapi banyak makna sebab walau pun dalam sebaris namun dia melegakan hati abang yang tunggu kat rumah yang sentiasa mendoakan kesejahteraan adik2nya yang berada di luar. Tapi adik2 yang kat luar hampeh…..

Kekadang maleh nak pikio pasal benda2 gini tapi kita risau pertemuan kita sebelum mereka bertolak, itulah suara terakhir yang kita dengar…..???

No comments:

Post a Comment