Wednesday, October 17, 2012

She cries again....

Actually...ttetiba malam ni saya terperasan ader satu n3 saya yang tersimpan secara draft dalam box compose...camner boley tak perasan....anyway saya paparkan jugak ler....(He2 sebab dah penat menaip bahan ni)



This week my wife is not in a good mood. Pity to her but I can’t do anything because I’m also frustrated. Hu…hu…hu…hu… Why did she cry a lot this week???

Sebenonye, my wife dah terlewat bulan ni kat dua minggu. Kalau orang lain, lewat maknanya pregnant ler. Tapi seperti yang korang tau, kami dah penat menunggu baby turun dari langit bertahun-tahun dah jadi immune sebenonye. Mau tidaknya, Bulan Disember ni, dah 16 tahun kami kawen tapi baby tetap tak mau turun-turun….he…he…he…. Main kat syurga kot tu yang dia malas nak turun. Kalau ikut kiraan bulan dah 189 bulan kami tunggu anak. Kalau ikut tahun, this year dah nak amek PMR….(tapi orang umah selalu marah kalau aku cakap cam tu….dia kater macam nak nyalahkan Allah).
Easysure Pregnancy test kit
Yang menyebabkan dia menangis sebab aku gak. Aku boley sound pasal aku nak baby gak tahun ni dah suruh dia pi teran bior kola baby. (Pergh…kekadang aku ni otak biol gak tapi sebenonye tu ler cara helah bela diri nak menyejukkan hati.) Yang menambahkan lagi kesedihan dia akibat kebengongan aku bulan ni ialah rakan kami yang aku citer post yang lepas dah ader baby. Tu yang dia amat berharap sangat…..
Waiting the result anxiously...
Dalam masa yang sama, aku beli majalah Al Islam keluaran Ogos yang menceritakan buah Adam @ zuriat (yang ini aku akan citer dalam post yang akan datang) adalah buah yang dapat membantu pasangan yang infertile. Ntah camner, ader orang balik umrah tahun lepas bagi dan kami tak pernah gunakan. Pa lagi, bila kami dah minum air, harapan orang umah menjadi tinggi apatah lagi apabila dia minum sahaja, dia akan demam. Aku kalu minum tak demam tapi &*%$# (he…he…he….orang laki nak tau makna bley emel kat aku raser aper nanti aku citer…..)

My godness...it is very hard to get the Adam Fruit core

Jadi biler dah lewat, tentu dia amat mengharap….(hmmm….aku pun harap gak….) Itu yang kami beli pregnancy test kit nak cuba, pepagi lagi dia dah bangun test tapi jawapan tetap negative. Tu yang aku tengok dia dah frust giler tapi aku tetap buat muka macho. Ayat maintain cam besa tapi dalam hati hanya Allah sahaja yang tau. Aku tak mau banyak cakap sebab tak nak dia terluka.  Aku down betol dowh…..nak kongsi ngan saper aku tak tau jadi aku simpan jer dalam hati. Nak citer ngan kawan baik yang aku anggap cam adik sdiri, aku tgk hati dia tgh berbunga-bunga. Malaz aku nak kacau sebab sms pun dia tak balas….
Confirm negative...
 Nak citer ngan adik beradik sendiri, aku x mau sebab sepanjang aku berkahwin, tak der sorang pun pernah amek port pasal aku tak der anak. Pernah aku citer kat diaorang maser aku tgh down tapi mereka buat tak kisah ajer. Dalam hidup aku, kalu aku tgh sedey bila aku tgh down, hanya ader tiga orang jer yang slalu dapat comfortkan aku;  member aku yg sekarang jadi lecturer kat Sg Petani, member opis aku sblm dia back stabbed aku dan adik aku si one. Lately kalau aku down, aku cuma byk ngadu kat adik aku si one jer.....kira cam kaunselor ler jugak kot.... 
Hmmm....downnya aku this week...
 Ditambah frust ngan keputusan  pregnancy test, kater-kater dr maser orang umah aku buat medical check up, aku yang terlalu mengharap selepas minum air buah zuriat boley marah bini aku. Kesian, pertama kali aku tengok dia menangis sebab kena marah ngan aku. Pertama kali dia burstkan aper yang ader dalam hati dia. Oitt… selama ini aku ingat dia kuat tapi dia banyak menyimpan di dalam hati. Aku terkedu….aku dah lakukan kesalahan marah dier sampai dia suruh aku kawen laen dan hantar dia balik kg.
Jangan sedey ha...saya mau kemas rumah  sekejap...
Mak ai….aku terkedu tapi buat selamba tapi sbenonye aku jugak tak boleh tahan. Cuma kalu boley aku tak nak air mater jantan kola depan bini….bukan malu ma…tapi aku nak tunjuk kekononnya aku ni kuat sebab aku nak dia anggap aku cam Superman walaupun dalam hati ni tuhan ajer yang tau. Sedey beb, lu orang tak tau biler tengok orang ajak pi birthday anak orang, korang tengok  jer…ntah ler minggu ni aku down sangat sejak pi Ipoh hari tu……….

p/s sian bengkak mater dier…..



No comments:

Post a Comment