Wednesday, December 28, 2011

MINGGU AKHIR...

Tanpa disedari, sudah 360 hari telah berlalu dalam tahun ni. Hmmmm..... tahun yang penuh dengan pelbagai cabaran yang kekadang tak sangka bulah dilalui dengan tenang. Dalam menghabiskan minggu akhir yang hectic ni, aku masih belum lagi membuat satu sorotan semula terhadap apa yang aku lakukan sepanjang tahun ini. Insya Allah, sebelum 2011 menutup matanya, aku akan cuba membuat satu contemplation for whole year.


For me, I can assumed that 2011 is the honeymoon year for me right after finishing my degree master level. Ntah apa2, baru abeh master, honey moon sampai setahun. Most probably next year will be the busiest year because I've to start my study again or I will kill myself dengan kebosanan. That's why, biler adik aku suh buat assignment dier aku syok sangat sebab aku boleh isi masa lapang dengan merujuk dan membaca semula buku2 rujukan yang semakin berabuk di atas rak.

Ada orang tanya, ko tak bosan ker dengan study..... hmmm.... jawapan itu tak ader pada aku kerana manusia ni ada banyak jenis.....

1. ada yang 'steam' tengok pompuan yg pakai pakaian mencolok mater
2. ada yang 'steam' tengok pompuan yg pakai purdah dan jilbab
3. ada yang 'steam' dengor sore budak pompuan
4. ada yang 'steam' tengok keta dua pintu

dan aku punya 'steam' ialah ....

1. drive slo-slo waktu malam sambil dengor lagu instrumental
2. lepak kat opis siapkan kerja yang pasti tidak akan habeh2 (benda yang org umah aku cukup benci tengok perangai aku),
3. dapat tolong member opis siapkan kerja mereka

dan yang paling 'steam' sekali ialah ....

1. dapat pi kuliah, dengar lecture, buat assignment, dapat beri pandangan, dapat buat presentation dalam kelas, jawab final exam, angkat tangan banyak kali maser final exam nak mintak kertas (kasi psiko member sebelah), discussion group (hatta sampai 4 am - pergh rekod kami kat FSPPP) dan siap bindingkan assignment...

Jadi, jika orang tanya naper ko suka study, tak bosan ke study.... jawapannya cukup mudah, bila cakap part study ni dia punya 'steam' macam budak laki first time dapat wet dream..... kah3. Cengitu ler rasernya....

No comments:

Post a Comment