Thursday, April 17, 2014

Sekali duit terbang da....

VIOS kesayanganku....

Hari ini saya sambung cuti lagi.  Alhamdulillah, pagi ni kurang sikit sakit perut. Semoga Allah berikan kesembuhan kapada saya.  Jadi hari ni saya lajak ke Pusat Servis Toyota untuk servis 80 000.  Difahamkan kali ini major servis.  Member-member kata kalau major servis ni banyak kena dibetulkan. Semalam call servis center, dia bagitau kena dalam RM 400. Pagi ni dia maklumkan semuanya dalam RM480.00 ok ler, seb baik malam tadi dah kloakan duit RM 1000.

Dalam masa yang sama, adik saya yang kerja di Bank Muamalat dan suami ajak mak, ayah dengan adik bercuti di Cameron Highland. Suami dia dapat apartment 3 bilik di Strawberry Park. Macam best jer nak pergi. Depa pun ajak join sekali.  Ok gak sekali sekala berehat apatah lagi nak recover daripada sakit ni.
Dengar khabar adik dari Shah Alam pun akan join malam ni right after wife dia touch down kat KLIA pukul 4 petang karang. At the same time plak, esok mak dan ayah tak pergi kursus haji jadi sok macam malas plak nak pergi kursus haji.

Lepas peluang nak kejar kabus....

Tengah sedap buat kerja tetiba Zaidi call.  Mak ai.... dia bagitau 4 perkara lagi kena tambah.
1.  Brake pad dah haus.
2.  V - Belt dah merekah
3.  ATF oil kena tukar sebab dah kotor sangat.
4.  Cap dan hose filter air cond dah pecah.

Hmmmm.... encik semuanya RM 1220.80
Hu hu hu hu.... kensel nak pergi Cameron Highland sebab duit dah terbang...... Yang perit lagi sebab 28 April ni road tax dan insurans kereta habis ler plak....

 

No comments:

Post a Comment