Wednesday, April 16, 2014

CUTI SEPANJANG MINGGU...

Minggu ni saya bercuti sakan. Hari Isnin hari tu pergi Klinik Kumar; kilinik pakar. Doktor bagi cuti hari Selasa dan Rabu untuk saya melawaskan perut. Setelah di x-ray dan scan, doktor berpendapat simptom yang ada pada perut saya bukan simptom gastrik atau ulser. Dia dia juga scan dan dapati setakat ni tidak ada sebarang stone kat hempedu. Alhamdulillah.

Dia beri ubat supaya saya mengosongkan perut dan berpendapat saya mengalami sindrom usus besar yang malas. Dia ada sebut dalam bahasa perubatan tapi apa ntah....panjang no.  Dia minta saya cuba dengan mengosongkan perut, usus kecil dan usus besar iaitu kaedah nyah toksin.  Nanti hari Isnin datang untuk x ray semula. Dia nak tengok ada tak perbezaan.

Hari ni saya ambil cuti lagi sebab rasa nak relex dan hilangkan stress. Doa saya agar ada perubahan yang Allah akan berikan kepada saya melalui perantaraan ubat Dr. Kumar ini. Sebenarnya rasa senak perut yang rasa kembung ni dah saya hadapi selama hampir 2 bulan. Setiap kali pi hospital, dr on duty cuma beri Magnesium Trisc dan Ratindine sahaja. Perut masih lagi berangin.  Alhamdulillah, dengan ubat yang Dr. Kumar ada sedikit perubahan cuma angin masih banyak lagi keluar secara sendawa.

Esok, saya memang dah minta cuti rehat sebab nak pi servis vios. Mulanya nak pi petang tapi sevice center bagitau 80 000 km; major service. "So sir, you've to come from morning ya...." Major service maknanya duit kena sedia banyak dan dalam masa yang sama minggu depan road tax dan insurance keter vios dah kiok. Mak ai.... banyak nyer nak kena sediakan duit.....

Kalau tau beli keter cam Ajiq, for sure x payah bayo road tax dan insurans...

No comments:

Post a Comment