Tuesday, November 13, 2012

Hari Boring Giler

Busannya minggu ni...
Actuallynya aku nak citer pasal kebosanan melampau yang aku alami last Saturday dan Sunday. Ntah ler, pasal aper tapi aku anggap kebosanan yang di tahap gaban. Nak ikutkan the whole week aku dah raser tahap stress yang paling tertinggi. Dengan stress mengadap aduan yang datang mencurah, rayuan guru yang tak dapat pindah yang marah-marah dan sikap beberapa orang rakan setugas yang kekadang mencabar tahap emo....perghhhh....

Ader satu hari aku chow awal giler...5.15 pm padahal jarang aku nak chow seawal tu. Bebudak perkhidmatan siap buat joke biler aku balik awal tapi aku raser hari tu saper yang buat lawak cam nak bagi penampor sorang-sorang. Yang pasti, muka aku yang gaban buat beberapa orang perasan yang aku tak der mood nak layan lawak orang. Sbenonye muka aku ni tak boleh sorok apa yang tersimpan di dalam hati. Btol kater tutor aku maser kat maktab yang aku anggap cam ayah aku dan kater-kater Dr. Rubiah K. Hamzah motivator terkenal, muka aku ni tak der hijab, kalau aku tak suka kat hati orang boleh baca kat muka.

Muka cam gaban jadi tengok kaki jer ler...

Hmmm...pasal tu maser kat maktab dulu depa kater muka aku cam gaban....Hmmm kira ok ler daripada ader member panggey aku donald duck......Sib baik malam tu adik aku turun ajak borak kat BS so dapat gak hilang stress. Kekadang org cakap biler kiter stress kita perlu ader orang nak mendengar masalah; walaupun dia tak dapat selesaikan namun release gak tension kat kepala hotak.

Last Saturday, orang rumah ada ujian diagnostik kat sekolah. Bosan datang balik. Raser nak marah jer....pergh pehal nak marah jer...so aku amek keputusan nak pi opis clear meja dan siapkan kerja. Lepas tu boley tolong jadi tutor student UiTM dan nak tolong staf kewangan. Siap kemas meja, buat filing sket, kerja pun siap. Ingat nak tolong staf kewangan tapi kerja tak ada yang nak disiapkan. Melangut cam orang bodoh so cabut ler pi kenduri kawen anak murid wpun hati tak suka...Sebenonyer aku ni bukan minat sangat pi kenduri kawen sebab perut ni bukan tahan sangat. Silap makan sket takut kena cirit birit plak.

Sampai kat kenduri kawen, orang citer pasal nak pindahkan menantu. Pergh...bosan bertambah lagi. Kloa darpada tempat kenduri dengan tensionnya nak ajak adik-adik pi tengok movie ke main boling ker, tapi sorang join kawan dia pi Taiping dan sorang lagi pi Ampang pi "minum2" ngan kawan dier (GOTCHA!!). Pa lagi, nak hilang kebosanan, aku pi pusing2 kat pekan berbelas kali, lepas tu pi Surson pi tempah baju batik....He2.....petang tu balik aku layan blog dan Youtube ntah apa-apa punya citer.
Makanan kat atas ni tak der kena mengena dengan kenduri kawen....

Hari Ahad, bosan lagi. Tak tau nak buat apa. Orang rumah pi Hi Tea. Nak ajak adik2 kloa, si Anor kat Taiping lagi, si One kuliah manakala si Poji pi mandi kat Sungai Tua dgn geng. At last fulfill abah punya request nak pi kenduri kawen anak bekas pen PPD kat opis aku. Kan aku cakap tadi yang aku tak minat pi kenduri tapi pasal nak hantar abah aku layan kan jugak. Tapi punya ler aku bertambah stress, abah aku punya call setiap hari sepanjang minggu ni sebab dia nak sangat pi kenduri rumah orang tu tapi bila aku sampai rumah mak aku cakap dia sebenarnya memang tak nak pergi sebab dia saja nak suruh aku pergi. Yang tambah aku bengang sebab dia tak nak pergi sebab sibuk nak mesin rumput kat kebun orang sebab tak selesa tengok kebun orang tu semak....perghhh FOC plak tu...

Meh sini uncle...asyik merungut tak der anak; elok kena libas sket baru insaf kot...
Lepas pi kenduri, kandian hantar mak balik aku balik semula ke opis buat kerja dan tolong kerja mana yang patut. Kurang ler sket rasa bosan....Lega bila aku tengok baucar pelarasan dah clear sket .....Malam tu adik aku balik kuliah dia singgah jap kat rumah dan kitaorang kloa hang out jap. Lepas borak sket dapat ler release tension sket. Masalah kat kepala ringan sket dan tak raser bengang lagi. Kekadang aku raser maybe  sebab aku tak ada anak kot tu yang buat aku bosan tak tau nak buat apa; atau aku ni memang dilahirkan sebagai workaholic; atau aku suka sangat nak selesaikan masalah semua guru kat bawah jajahan takluk PPD aku dan akhirnya ia memakan diri sendiri.....




No comments:

Post a Comment