Friday, March 8, 2013

Berakhirnya NPQEL Fasa 1

Pintu masuk ke asrama aku....sekali jer aku tido kat asrama ni....

Siapa sangka selepas 3 minggu aku turun-naik, turun-naik ke Genting Highland, tetiba semalam kursus kami bagi Fasa 1 telahpun berakhir. Yang pastinya aku sudah pandai merindui rakan-rakan yang mana masa minggu satu aku tidak begitu diterima oleh rakan-rakanku. Maybe sebab aku ni kan jenis lambat warm-up. No wonder ader member yang bagitau....hmmm....encik ni ok gak buat kawan. Tengok muker cam sombong jer. Tapi biler aku dah boleh adapt ngan diorang; aku akan jadi baek cam orang laen.

 
Pemandangan daripada balkoni bilik aku....
 
Kan kater wonder pets...apa yang penting bekerjasama. Jadi aku pun sukerler bekerjasama dgn diorang. Ader beberapa kakak (kakak la sangat ...memang ler aku tetap maintain nak muder....ha...ha...ha) yang asyik syis..syiss...syisss..... maser tengah belajo. Ader yang mintak tolong pasang LCD, betolkan lappy jorang, angkat barang ler kat foyer.....ader ler plak dia kater aku tak sombong walaupun datang dari PPD...pergh....orang PPD ni sombong2 atau berlagak ker???? Hmmm ni nak kena muhasabah sket ni.....
Favorite aku setiap pagi bihun goreng...budak kantin tu pun dah tau ...

Satu benda yang aku tak gemor dalam kelas ni ader tiga perkara :
1.  biler ader slot yang lecturer hentam orang PPD ...perghhhh panas telinga bro biler suma gelak2 ....lpas tu lecturer akan tanya apahal gelak....suma orang akan tunjuk kat arah aku....muler ler lecturer ngelabah minta mahap....
2. biler jorang suker panggey aku Encik PPD....kadang2 suker (aku aminkan sebab harap2 bley jadi PPD.....mak ai ni kalu bos aku bacer n3 mampus aku kena halau dari PPD ni). Kekadang cam tak besh ler plak sebab biler jorang panggey cenggitu cam tak mesra jer.
Tapi biler aku tanyer jorang kater x per sebab sajer nak hormatkan aku...hmmm suker ati ler....
3. biler jorang asyik nak tengok gambo anak aku dan nak tau yang sulong dah tingkatan berapa. Apa la diorang ni asyik nak tanyer soalan sensetif jer....
Tangga sihat yang benar-benar mencabor golongan 4 series untuk mendaki...

Tapi biler semalam salam nak balik, aku raser cam sedey plak. Tu yang aku tak suker biler dah baik ngan orang. Aku missed group aku Nazha (PK HEM yang dah 2 kali pi interview lecturer IAB), Seow (SU Sukan yang rajin bertanya dan akhirnya kloa gak present depan kelas), Lim (nyonya Melaka yang rajin beri pendapat), One (PK 1 yang suker terlelap dalam kelas - agaknyer sebab dia antara yang renjong dlm kelas) dan Mohidi (mat Sarawak yang kawen orang Johor yang mempunyai mater sepet ala2 ciner).
Lim dengan Seow tengah buat assignment ler kot...
 
Sehari meninggalkan kelas, ader banyak perbezaan mulai dirasai. Apa yang penting, lepas ni banyak kerja kursus yang nak kena setel.....(nanti aku ceritakan beberapa memori aku kat saner).
Kelas ini akan kosong sehingga kami datang kembali untuk Fasa 2

No comments:

Post a Comment