Saturday, February 16, 2013

Balik Kuale

Perghh.... Dah lama gak aku tak hapdet blog aku. Bukan malaz tapi keje sgt sampai kekadang nak tido pun tak sempat. Seb baek ler awal bulan Februari ni ader budak UUM buat latihan industri kat opis aku  jadi aku attached kan dier bawah aku. Bukan pasal aku nak suruh dia buat keje aku tapi dia belajo public admins so dah samer ler dgn bidang aku dulu maser buat diploma. By the way aku kena jaga bhg GRO kat opis ni jadi sswai ler kalu dia dok bawah aku.

Hmmm selain dier ade sorang budak sijil dari kolej Chedang praktikal kat opis aku. Next week budak USIM plak praktikal kat tempat aku. Bln 4 kang ader budak sains sukan plak. Yang dah mohon nak masuk praktikal dan aku dah bg green light ialah budak website PUO dan 3 orang budak UUM bhg International Studies akan buat praktikal. Anyway saper yang praktikal bwh aku memang perit sket sb aku kedekut markah .... Ha3 tapi kalu fulfill requirement mesti A+++ punyerler. Tak caya smlm budak UiTM ucap tk sb praktikal dia dpt  A. Sebenornyer markah supervisor x penting tapi yg penting ur willingness nak obtsin sebanyak maner experience kat ssbuah organisasi. 

Ehh sebenonyer aku bukan nak citer pasal praktikal. Nanti saya citer camner nak skor A dalam praktikal drpd pengalaman aku menyelia drpd guru pelatih hingga kpd bidang aku sekarang yang kena selia budak latihan industri. Sbenonye mlm ni aku nak citer aku balik kuale ziarah mak mentua. Mlm ni pi pekan sorang2 sebab nak cari baju kerja. Terbang hak 100 lebih beli baju casual . Baju kerja tak beli pun. Mentang2 tgh Gong Xi Fa Chai, suma baju warna merah. Dah raser cam pakai sarung angpau le plak. Lepas beli aku lepak kat gerbang pekan kuale. Cantek biler disinari spot light dan aku raser nak share ngan korang tapi tak reti nak upload pic dari hp aku ni. Biler nak upload dia suruh download aplikasi iphone ler plak. Tak per ler sok aku balik umah aku upload gambor tu. Sebenonyer kat umah mak mentua coverage Maxis langsung tak der perghhh raser cam duduk kat hulu sgt padahal 8 km jer dari pekan kuale. Ok chow dulu sebab dah dekat 453ml darsh aku diteguk dek nyamuk...

No comments:

Post a Comment