Friday, August 2, 2013

Raya datang lagi...

Raya datang lagi seperti tahun-tahun lepas.  Ramai yang telah mula bersalam-salaman dengan rakan-rakan sebab start hari ni mereka dah nak bergerak ke kampung halaman masing-masing.  Cam biasa, saya tak ambil cuti sebelum raya sebab orang rumah ajak balik raya kedua.  Ini adalah disebabkan selepas tu dia akan bercuti selama seminggu kat kampung.

Satu yang besh tentang balik raya kali ini ialah saya balik semula ke Kolompo sorang-sorang dengan menaiki bas Tranasional (betoi ker ejaan cam salah jer).  Sebenonye saya dah tak sabo nak naek bas....turun kat kat Pudu Raya (sangat nostalgic sebab dah lamer giler tak turun Pudu Raya) Last pi Pudu Raya zaman kat maktab dulu biler balik dari Ipoh dan kena turun kat Pudu Raya.

Adik bagitau, lepas turun di Pudu Raya kena pi belakang cari LRT. Lepas amek tiket ke KL Sentral dan sambung ngan komuter. Turun kat stesen komuter seterusnya, naik teksi ke rumah mak dan sampai kat umah nanti, minta adik pi hantar ke rumah saya. Mak ai, berapa banyak ler kenderaan yang akan digunakan....terujanya nak tunggu 13 Ogos 2013.

K, nak balik dulu....

p/s  Ari ni asyik senyum sorang-sorang sebab ramai puji saya hensem sebab pakai ketayap putih.  Ader member sound, buat pertama kali dalam hidup dia lihat muka saya berseri-seri seperti orang yang beriman....mak ai dahsyat punya statement....
Kalau pakai topi yang beli kat Vietnam tak hensem ker???

No comments:

Post a Comment